Power Rangers Il Film – The catchphrase I'm Blue

Per il cliente Leone Film Group, ci siamo occupati delle campagne digital PR, social media e advertising di Power Rangers Il Film, anticipated reboot of the wildly popular series 90 years “Mighty Morphin Power Rangers“.

Right now the project showed the critical issues in relation to target principali da raggiungere: one part, the need to convince kids new adopters, totally fasting of the saga, dall’altra la necessità di indovinare il registro adatto per parlare ai nostalgici, in principio diffidenti verso la nuova incarnazione del franchise. In relazione ai nostalgici, la presentazione dei nuovi personaggi, with the character design più moderno e robotico dei costumi e il nuovo mecha design degli Zord, It was a critical moment in the initiation of social campaign: to soften the reaction of these aspects we have decided to focus on sympathy and match the new players to pop famous songs, individuando un legame tra il colore del Ranger e il testo del brano musicale stesso.

Among the various products, the Eiffel combo 65 e Blue Ranger ha riscosso un successo immediato grazie alla straordinaria sovrapposizione di target tra i fan di lunga data dei Power Rangers and the catchphrase “Blue (Da Ba Dee)” from Eiffel 65, both have two cult of pop culture 90 years, together with the right choice of the image accompanying. In the early hours the asset has obtained an organic reach above the average of the page, receiving enthusiastic reaction to the hype, as in the quotation League Nerd:

The juxtaposition of the song to the character must have amused even RJ Cycler, interprete del Blue Ranger nel film, which he took over the Blue chorus (Da Ba Dee) the copy of this post pubblicato sulla sua pagina

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Il trend positivo è continuato anche nelle settimane successive grazie agli altri asset a tema e ad un investimento adv selettivo sul carosello con tutti i characters:

Il nuovo film dei Power Rangers è stato davvero musica per i nostri occhi!