Hit Mania Trailer – I Trailer più popolari di Marzo 2018

The magician,,it,the devil and the Holy water,,it,This could be the subtitle of,,it,to March,,es,month during which the trailer debut as,,it,Fantastic Animals,,it,Pablo Escobar,,es,Their,,it,Pope francesco,,it,has upset the trend of the ranking of the most popular trailers on social networks,,it,Given the wealth of new titles,,it,we will analyze the trend of infographics through gender comparisons by identifying the best performers of the month among competitors of the same category,,it,Fantastic trailers,,it,and where to find them,,it, il diavolo e l’acqua santa… Potrebbe essere questo il sottotitolo di Hit Mania Trailer a Marzo 2018, mese durante il quale il debutto di trailer come Animali Fantastici, Pablo Escobar, Loro e Papa Francesco ha stravolto l’andamento della classifica dei trailer più popolari sui social network.

Data la ricchezza di nuovi titoli, analizzeremo l’andamento dell’infografica attraverso dei confronti di genere individuando i best performer del mese tra competitor di una stessa categoria.

 

Trailer fantastici… e dove trovarli: in the first place the official Teaser Trailer dominates,,it,Criminals Of Grindelwald,,it,Warner Bros Pictures,,en,which, despite being released in mid-month, holds the top of the ranking with an engagement score of,,it,i am,,tr,M of video views on Facebook and YouTube,,it,Wanting to venture a gender comparison,,it,also wins,,it,the challenge of magic,,it,beating the Italian Official Teaser Trailer de,,it,The Return of Mary Poppins,,it,Walt Disney Pictures,,en,in sixth place with an engagement score of,,it,Coming to cinecomics,,it Animali Fantastici – I Crimini Di Grindelwald (Warner Bros Pictures.) che nonostante sia stato rilasciato a metà mese tiene saldo il vertice della classifica con un engagement score di 442.4 K e ben 4.7 M di video views su Facebook e YouTube. Volendo azzardare un confronto di genere, vince anche “la sfida della magia” battendo il Teaser Trailer Ufficiale Italiano de Il Ritorno di Mary Poppins (Walt Disney Pictures) in sesta posizione con un engagement score di 91.2 K.

Venendo ai cinecomics, in second position the Italian Official Trailer of,,it,that with an E.S,,it,sharply separates the Second Official Italian Trailer of,,it,The Second Coming,,it,th Century Fox Italia,,en,eighth place with an E.S,,it,It must be specified however that also counting the teasers,,it,the Super Bowl commercials and the other trailers,,it,for Avengers it is the third content in chronological order while for Deadpool even the fifth,,it,As for horror,,it,surprisingly in third position we find the Official Trailer of,,it,Truth or Dare,,it Avengers: Infinity War (Walt Disney Pictures) che con un E.S. of 184.4 K stacca nettamente il Secondo Trailer Ufficiale Italiano di Deadpool 2 – La Seconda Venuta (20th Century Fox Italia), all’ottavo posto con un E.S. of 26.2 K. Bisogna precisare però che contando anche i teaser, gli spot del Super Bowl e gli altri trailer, per Avengers si tratta del terzo contenuto in ordine cronologico mentre per Deadpool addirittura del quinto.

Per quanto riguarda l’horror, a sorpresa in terza posizione troviamo il Trailer Ufficiale di Obbligo o Verità, the film produced by Blumhouse and distributed by,,it,with a surprising E.S of,,it,We can probably attribute much of this success to the intense social activity of Pretty Little Liars fans,,it,the teen drama that launched the actress,,it,Lucy Hale,,en,protagonist of the film,,it,Fourth position confirms the excellent reception of the Official Trailer de,,it,that with an E.S of,,it,wins the challenge of the animation genre beating the Second Official Trailer of,,it,Hotel Transylvania,,en,A Monstrous Vacation,,it Universal Pictures Italy, con un sorprendente E.S di 146.1 K. Probabilmente possiamo attribuire gran parte di questo successo all’intensa attività social dei fan di Pretty Little Liars, il teen drama che ha lanciato l’attrice Lucy Hale, protagonista della pellicola.

In quarta posizione si conferma l’ottima accoglienza del Trailer Ufficiale de Il Grinch (Universal Pictures Italy) che con un E.S di 145.5 K vince la sfida del genere animation battendo il Secondo Trailer Ufficiale di Hotel Transylvania 3 – Una Vacanza Mostruosa in seventh position with an E.S,,it,The result of the film distributed by,,it,but it is anything but unsatisfactory,,it,it is necessary to remember that for Hotel Transylvania it is a second trailer linked to a third chapter,,it,compared to The Grinch which is an absolute novelty both in terms of shown footage and title,,it,On the other hand, the Italian Teaser Trailer is absent,,it,Ralph Spacca Internet,,it,that despite being released at the beginning of the month,,it,fails to position itself in the Top Ten,,it,What will they have in common,,it. of 90 K. Il risultato del film distribuito da Sony Pictures e Warner Bros. Italy però è tutt’altro che insoddisfacente: è necessario ricordare che per Hotel Transylvania si tratta di un secondo trailer legato ad un terzo capitolo, a fronte de Il Grinch che è una novità assoluta sia in termini di footage mostrato che di titolo. Grande assente invece il Teaser Trailer Italiano di Ralph Spacca Internet (Walt Disney Pictures), che nonostante sia uscito a inizio mese, non riesce a posizionarsi nella Top Ten.

Cosa avranno in comune Pablo Escobar, Sorrentino and Pope Francis,,it,No,,en,they are not the new Avengers,,it,but they are linked to the biopic genre titles that close the analysis of this ranking by imposing important engagement scores compared to more mainstream films,,it,The genre winner is the Italian Official Trailer of,,it,The Charm of Evil,,it,keeping the fifth position firm with an E.S,,it,follows in the ninth position the teaser trailer of,,it,the film by Paolo Sorrentino outgoing the,,it,with an E.S of,,it,close the surprise analysis of the Italian Official Trailer of,,it? No, non sono i nuovi Avengers, ma sono legati ai biopic che chiudono l’analisi di questa classifica, imponendo degli engagement score importanti rispetto a film più mainstream. Il vincitore di genere è il Trailer Ufficiale Italiano di Pablo Escobar – Il Fascino Del Male (Notorious Pictures) che tiene salda la quinta posizione con un E.S. of 94 K; segue in nona posizione il teaser trailer di Loro (Universal Pictures Italy), il film di Paolo Sorrentino in uscita il 24 Aprile, con un E.S di 24.6 K; chiude l’analisi a sorpresa il Trailer Ufficiale Italiano di Papa Francesco – A Word Man,,it,which conquers the tenth position with an E.S,,it,Do not forget to come back up,,it,to discover the evolution of the ranking in April or write to us,,it,The most popular Trailer of March,,it (Universal Pictures Italy) che conquista la decima posizione con un E.S. of 20.9 K.

Non dimenticate di tornare su Hit Mania Trailer per scoprire le evoluzioni della classifica nel mese di Aprile o scriveteci a hitmaniatrailer@bradek.it se desiderate che i vostri trailer appaiano in classifica.